22 november 2011

Paketinslagning

Småpaket som snart ska få hängas upp i varsin klädnypa




Idag hade jag tänkt fått gjort följande:
-Packa upp påsarna från gårdagens shoppingtripp
-Slå in presenterna till Lovisas adventskalender
-Sortera bort för små kläder för töserna
-Frossa i adventsljusstakar, adventsstjärnor och annat vinterpynt.
-Slänga i ett par maskiner tvätt

Ha! 

Min yngsta dotter hade andra planer. Idag har hon varit som en extra kroppsdel på mig och blivit ytterst missnöjd så fort jag lagt henne ifrån mig. Bärsjalen har inte heller dugit. Plus att jag också ett tag känt mig som en mänsklig napp.
I normala fall brukar hon somna på väg till dagis när vi lämnar Lovisa och sova ett par timmar. De timmarna blev en halvitmma. Jag hann bädda sängarna och plocka ur diskmaskinen. Lite mascara kom på också. Alltid något.

Nu ikväll gav jag mig fanken på att slå in presenterna och så blev det. Nu ligger 24 paket i olika storlekar och väntar på att få öppnas. Det är en salig blandning av fina saker, krafs och nyttoprylar.

PS: Om N läser detta och får för sig att göra en adventskalender till moi kan jag lägga in ett önskemål om att du kan fylla den med doftljus från Yankee Candle, väldoftande Body Shopprodukter, MAC-smink och Tomas Saboberlocker. Önska och drömma kan man alltid. :-)

Inga kommentarer: