09 november 2011

Fart och fläng

Idag har det minst sagt varit en hektisk dag. Upp och hoppa och lämna Lovisa på dagis, därefter bar det av till ICA för morgonshopping tillsammans med hälften av Lerums pensionärsbestånd. Ändå rätt lugnt!
Därefter en snabb sväng in på Lindex för att köpa fingervantar till Lovisa som "supit bort" sitt andra par denna höst. Var tar de vägen? Köpte även ett par vintervantar. Vet inte varför det är så surt att spendera pengar på dessa plagg. Sockar är också inräknade i denna kategori.

Hem igen för att expressamma Agnes innan det var dags att hämta Lovisa igen. Sa jag att jag inte är ett stort fan av dessa 15-timmarstider?

Hade på eftermiddagen räknat att göra några jobbärenden så de passade jag på att göra på vårt Lerumskontor. Eftersom vädret var så fint tog jag och Lovisa en långsam promenad ner till byns torg. Märk väl långsam. Det går inte i expressfart att promenera med en treåring som ska stanna vid varje stock och sten och undersöka ALLT.

Förra veckan fick jag nys om att Lerums församling, alltså Svenska Kyrkan, har nån form av öppen förskoleverksamhet i församlingshemmet varje onsdag så det var vi ju tvungna att testa. Lovisa var äldst och Agnes var yngst. Alla andra ungar var dryga 1-1,5 och således fanns det mest leksaker till barn i dessa åldrar.
Innan vi gick dit hade jag sagt till Lovisa att vi skulle gå till ett ställe och leka varpå hon blir eld och lågor och utbrister: "Ungefär som Lek & Buslandet?" Innan jag hunnit svara att det inte riktigt var samma sak fortsatte hon: "Då ska jag åka stora rutschkanan alldels själv"!!
Snacka om antiklimax att komma till församlingshemmet och leka med klossar och knoppussel.... Nädå, det fanns kritor, pärlor och fika så vi hade fyll sysselsättning. När det var dags att gå hem fick jag knappt med mig Lovisa.

På hemvägen fick Lovisa rida på mina axlar en bit. Min lilla kämpe!

Lovisa hittade sin Luciautstyrsel. Lika bra att öva inför årets framträdande!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sura pengar... det är som strumpbyxor... dyrt, obekvämt o trista pengar