24 november 2011

Egentid på ICA

I natt slogs det rekord här hemma. Minsann. Agnes somnade strax innan 23 (lagom till kvällens avsnitt av Sex and the City) och efter att jag och Lovisa ätit frukost fick jag väcka den lilla sjusovaren som fortfarande låg och trynade kl 8.20.

Idag på förmiddagen traskade vi ner till BVC nere på byn. Det var dags för läkarkontroll och hon klarade "besiktningen" med bravur! Superlativen haglade och den stolta morsan växte ett par centimeter. Dessutom var Agnes på sitt allra bästa humör och fyrade av leende efter leende och toppade det hela med att vända från mage till rygg på skötbordet. Detta har tidigare inte hänt. Kan inte påstå att man varit lika ivrig med saker och ting som man var med Lovisa.....

Gårdagens stora happening tillika egentid var min storhandling på ICA. Åkte dit efter att Lovisa somnat så pappan och bebisen skulle få lite one-on-one bonding. Ha! När jag var på väg hem ringde pappan med andan i halsen och undrade om jag var långt undan. Bebisen hade hållt låda så gott som hela tiden och tagit skrikandet till nya nivåer, enligt utsago. (Ja, hon var mätt och nöjd när jag åkte!)
Väl hemma bytte jag matkassarna mot flämtande bebis redan i hallen och skriket avtog direkt och när hon satt på min arm log hon förnöjt. Stackars Niclas!




Inga kommentarer: