22 mars 2014

Grispass

Imorse hämtades tjejerna av morfar Bertil som stuvade in dem i bilen och de for iväg med Lovisas melodifestivalskiva på högsta volym.

Jag och Nicke hade bokat in oss på ett pass crossfit på gymmet och jävlar i min lilla låda vad jobbigt det var. Det hittills jobbigaste träningspasset jag varit på...
Det bestod av fyra stationer:

1. Lyfta en skivstång (med vikter) från golv upp till haka.
2. Hoppa eller gå upp på en 50 cm hög låda
3. Burpees (ner helt liggande på golvet, hoppa upp till stående, därefter ett upphopp)
4. Kasta en 6 kg tung medicinboll upp på en vägg, fånga den och ner i en knäböj.

Man jobbade i lag om två så när den ene tröttnade fick den andre ta över. Första varvet 50 reps på varje station, andra 30 reps, tredje 20 reps och sista varvet 10 reps.

Jag är fortfarande helt utschasad! Nicke likaså...

Vi har checkat in på hotell eftersom vi ska gå på Özz Nûjens show ikväll och dessförinnan gå ut och äta. Fast vem vet, vi kanske däckar innan dess?!

Vi har ätit lunch på stan, jag skulle strosa i affärer var det tänkt men jag är helt mör så jag vandrade mest runt i blindo så jag traskade tillbaka till hotellet och joinade Nicke i hans eftermiddagslur. Utan att ha shoppat en endaste pinal!

Utsikt från hotellet!

Inga kommentarer: