28 mars 2014

Nääs slott och 15 grader!

Lyckad dag att vara ledig på!

Efter frukost gjorde vi i ordning fikakorgen och puttrade iväg till Nääs slott som bara ligger nån mil hemifrån. Vågar nästan inte berätta att vi snart bott i kommunen i SJU år utan att ha besökt Nääs Slott en enda gång. Skämmes!!

I slottsträdgården finns en herrans massa gamla ekar där de lite här och var hängt upp gungor i olika längder. Den längsta skall enligt utsago vara hela 13,5 m!!! Inte för inte som gungorna kallas "änglaskjutsar"!

Vi fikade i gröngräset, tja gulgräset kanske är en mer korrekt benämning, och hade en alldeles fantastisk utsikt över sjön Sävelången.

Invid slottet finns ett café där vi åt lunch och innan hemfärd tog vi ett varv i stallet och tittade på de två pållarna som stod inne. Den ena gnäggade så högt så jag höll på att skita på mig. Har jag sagt att jag inte är så förtjust i hästar...?
Så nu ska tjejerna tydligen börja i ridskola. Ryttarföreningen har nåt som heter "ledgrupp" på lördagar där man under trekvart får rida för att pröva på om man vill börja i ridskola på riktigt. Vi får se....

Idag ställde Lovisa frågan: "Mamma, vad är en selfie?" Därför var jag tvungen att leverera en!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad härligt det ser ut :)