29 mars 2014

Bondgårdsbesök på vischan

Imorse drog jag påmig löparkläderna och tog en runda på 9,4 km! Eller runda och runda, jag sprang 4,7 km och vände sen på klacken och sprang samma väg tillbaka. Föredrar grusvägar mellan åkrar och i skogar framför en gångbana längs en toktrafikerad landsväg!

Efter dusch och frukostintag satte jag och tjejerna oss i bilen och cruisade 190:an upp mot St Mellby norr om Sollebrunn för att besöka en lantgård som hade öppet idag. Det fanns får, hästar, kor, höns, ankor och kaniner att titta på.

Vi kom lagom till dess att ponnyridningen drog igång och tjejerna fick rida två varv var runt gårdsplanen på en trött men obstinat liten ponny.

Vi slog ihjäl ett par timmar med att mata korna med hö, äta nygräddade våfflor i gårdens kök, mjölka en låtsasko och titta på folk.

Tjejerna var grymt nöjda över att få titta på alla djuren och framför allt få rida på en häst. Själv var jag grymt nöjd med att åka förbi Balders Hages Outletbutik på hemvägen. Där slank det ner lite smått och gott!

Ikväll är N ute och svirar på stan med gamla kollegor. Jag och tjejerna hänger på hemmaplan. Misstänker att de kommer sussa tidigt ikväll vilket innebär att det blir ett Modern Familymarathon för min del. Älskar den serien!

Fick bli en selfie idag också!

Inga kommentarer: