13 februari 2014

OS, Mello och vardagen i allmänhet

Vardagen rullar på och vi är redan halvvägs genom febrauari. Vågar nästan inte skriva det, men vi är äntligen friska från kräksjukor, febertoppar, nästäppor och rinnande snor. Vi hoppas att det håller i sig för till helgen väntas roligheter!

Jag och Lovisa ska gå på Mello, äta på restaurang och checka in på Hotell Riverton och titta på Mello i sängen medan vi äter snask! Agnes ska hänga med farmor och farfar medan Mr N jobbar. Så alltså inte roligheter för oss alla....

Lovisa är taggad för Mello och restaurang. Hon vet redan vad hon vill beställa; friterade bläckfiskringar närmare bestämt.

Själv tränar jag så fort tillfälle ges. Igår drog jag till med rekord på marklyft igen, 87,5 kg! Måste bara intala mig själv att faktiskt träna  mer på det jag INTE är bra på. Burpees till exempel (Hoppa ner till liggande med bröstet i golvet och sen upp igen med ett hopp, däreter ett upphopp med klapp ovanför skulten)

Vad gäller jobbet är jag inne i en tung period gällande dokumenthantering. Dels ska alla inaktuella handlingar skickas till centralarkivet och dels skall samtliga personakter (läkarintyg, utredningar, etc) gås igenom inför en stor scanning eftersom vi ska gå över till ett elektroniskt ärendehanteringssystem. Så jag tackar  min lyckliga stjärna att jag under tiden kan sitta och lyssna på OS. Tack Radiosporten!

Så här kan det se ut i dockskåpet om Agnes varit i farten. Häromdagen hade hon buntat ihop alla möbler i ett och samma rum till Lovisas stora förtvivlan.....
 

Agnes och sminkdockan Fanny. Fast just här heter dockan Vera och är Agnes bebis. Hon pratar då och då om lilla Vera (den riktiga Vera då, som har en kropp också!) och säger att Vera ska få låna hennes leksaker!

Min prydnadsjordglob är poppis! Den tas ur hyllan i tid och otid och Lovisa vill att man ska peka ut vissa städer och länder. Kanske ärver hon min fäbless för kartor och geografi...?

Det är kul när tjejerna vill bygga med lego eller pyssla och inte leka rollekar som "mamma-pappa-barn". Är rätt kass på det, trots att jag är en liten teaterapa. Fast Lovisa skrattar så hon kiknar när jag tar fram mitt alter ego "Faster Fiffi" som pratar med  nasal stämma. Herregud om någon såg oss.....

Lovisa är på väg på maskeradkalas. Ser ni älvklänningen där under? Agnes var sjukt nöjd över att få gå med med ett EGET paraply. Som till råga på allt liknade en nyckelpiga!
 
Over and out!


1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder och text! /farbror