03 december 2013

V - som i Vinna

Ja, då har jag spöat Spolander igen. Tävlingen där det gäller att svara på 10 frågor på en minut och ha fler rätt än tjejen i studion. 

Frågorna:
Vad heter den nya hobbitfilmen? -Pass
Vad heter den polske vetenskapsman som hävdade att jorden cirkulerar kring solen? -Kopernikus
Hur många sorts praliner finns det i en Aladdinask? -Pass (rätt svar:13)
Vad heter huvudstaden i Vitryssland? -Kiev (Rätt svar: Minsk. Hjärnsläpp!!)
I vilket landskap ligger Kristinehamn? -Värmland
Vad heter Sveriges minsta fågel? -Kungsfågel
Vad heter den nya bergochdalbanan som öppnar nästa år på Liseberg? -Helix
Vad heter Socialdemokraternas ledare? -Stefan Löfvén
Vem var julvärd i SVT 2012? -Blossom (Rätt svar: Sarah Dawn Finer)

Den tionde frågan kommer jag inte på, hur mycket jag än funderar! Jag hade i alla fall sex rätt. Woop woop!!

Vinsten: En julskinka och ett presentkort på Radisson Riverside i Göteborg på 5700. Börjar redan fundera om jag ska boka in mig en hel vecka. Ensam. Haha!
Eller en romantisk helg med min käre man. Snarare det senare. 


1 kommentar:

Mamma Ann sa...

Gött jobbat, gumman!!!!