12 december 2013

Liseberg på Lusse

Idag efter lusseframträdandet, som för övrigt gick super, åkte vi till Liseberg. En hit att dra dit en dag som denna då de flesta verkade vara på luciafiranden. Det var ingen köer alls att prata om, helt i min smak!

Kramkalas med varenda kanin!

Tomten fick en påhälsning och Lovisa skrev en önskelista. Agnes kluddade ner lite oförståeligt på ett papper hon med men blev skitsur när tomten behöll hennes önskelista. "Tomten tog min teckning" muttrade hon förnärmat...


Åter till luciafirandet på dagis. Det hela började bra när de tågade in i lekhallen. In i andra låten fick Agnes syn på oss och började storböla och "förstörde" framträdandet av Sean Banans "Ett gott nytt jul". Så hon fick komma och sätta sig i knät. 
Lovisa läste sin vers med bravur! Högt, klart och tydligt och med inlevelse. Så duktig! 

Efteråt, mitt i allt kaffedrickande och lussekattsmumsande kom jag på att lappen om skolval skall vara inlämnad imorgon. Måtte jag nu inte glömma detta....

Imorgon är vi lediga hela familjen och jag har beställt sovmorgon. Hoppas tjejerna infriar detta. De somnade som stockar i bilen hem och sussar nu gott i sina sängar. 

1 kommentar:

Villa Ell sa...

Dom är ju för söta när dom sjunger! Min minsting satt som en Michelin tomte(vi var ute) och gapade som en fågelunge och såg allmänt chockad ut!
Visst är det mysigt på Liseberg, i år hoppar vi, ja äldsta ska gå med morfar idag! För imon har vi en Barnfri kväll! Ska gå och se på "kids" med Apelgren/Mannheimer så
På söndag hoppas jag på sovmorgon

Ha en härlig ledig dag
Kram