18 april 2013

Idag är en sån där dag.....

...då man helst velat ligga kvar i sängen, under det varma täcket och sedan skrota runt i pyjamas fram till lunch.

Snart vankas det Lerumslopp och jag är så oförberedd som man kan bli. Har nu tänkt att ta tag i detta och jogga så mycket som det går fram tills dess att jag och Lovisa åker till London, vilket är nu på tisdag. (Loppet är nästa lördag) Igår hade jag stålsatt mig hela dagen och planerat att "imorgon bitti, då jäklar, då åker löparkläderna på, och så springer jag en runda innan jobbet".
Igår plockade jag fram kläderna och lade dem på golvet nedanför sängen så det bara var att hoppa i dem i morse när klockan ringde kl 05.45.

Klockan ringer, jag tycker mig höra att regnet smattrar mot rutan. Om jag gick ut och sprang? Hell no!

Och jag har insett mina begränsningar, det blir inte milen på Lerumsloppet. Det blir femkilometaren. En mil är övermäktigt för mig just nu, fem kilometer kan man ta sig runt på ren vilja. (har ju grundkondis eftersom jag tränar en hel del pass på gymmet, men jag har inte joggat på över en månad!)

Nu: Frukostfika
Ikväll: Simskola

Inga kommentarer: