31 juli 2012

Vita jeans och rödvin...

Igår var jag ute med några av "dagismorsorna", alltså några tjejer här i området som har barn på samma dagis och som jag haft förmånen att vara mammaledig tillsammans med.

Vi var på Manana och åt tapas, man ville typ beställa allt på helt menyn. Några av rätterna som slank ner var baconlindade dadlar, tigerräkor, vetetortillas med rostad majsaioli, spanska ostar med kvittenmarmelad, serranolindad sparris, vitlöksfrästa champinjoner. Och för att fullborda svulleriet avslutades kvällen med en creme brulee.

Detta sköljdes ner med passionsmojito och öl för min del. Andra i sällskapet drack vin och en av dem blev nog så till sig när all mat kom in att hon vevade till sitt rödvinsglas så alltsammans hamnade med ett SPLASH rätt ner i knät på mig. Och dagen till ära hade jag vita stretchjeans... Oj! Tjejen, ingen nämnd, mådde dåligt för detta resten av kvällen. Men va' fasen, shit happens! Det är ju bara ett par brallor.

Vi hade jättetrevligt så vi glömde bort tiden lite och fick springa sista biten till tåget. I högklackat bör tilläggas.


Kanske gör batikmönster en revival snart? Eller så mottager jag edra bästa husmorstips över hur man på bästa sätt blir av med rödvinsfläckar. Eller är det bara att inse att tiden är inne för brallorna att åka till byxhimlen?

1 kommentar:

Mamma Ann sa...

Med mycket klorin fixade morsan fläcken i ett nafs.......