09 juli 2012

Kreta - here we come!

I fredags när regnet stod som spön i backen och vinden ven utanför fönstret lackade jag ur totalt och sa till Niclas att vi MÅSTE fly landet. Jag bara måste ha sol och varmt!
Surfade till en början lite på skoj på sistaminuten.se och kikade vad som fanns i charterväg, man måste ju få drömma sig bort lite.

En timma senare hade vi bokat och pyntat en resa för hela familjen till Sunwing Makrigialos Resort & Spa med avresa den 16/8.

Vad hände? frågar jag mig själv. Nu helt plötsligt känns det inte lika panikartat att det ska vara fint väder på hemmaplan, nu vet vi att vi kommer få sol och bad till slut ändå.

Jag och Niclas har aldrig rest på charter under våra nio år tillsammans. Så det blir charterpermiär och det med besked. Vad sägs om familjerum i markplan med terass, babypaket (barnsäng, barnstol, sulky på plats), all inclusive, barnklubb, poolområde med fem pooler? Vi går så att säga "all in" på en gång.
Egentligen kan jag nog tycka att det är lite skinntorrt med all inclusive. Att åka till Grekland för att hämta ut maten ur nåt som liknar skolbespisning och gå bet på de mysiga grekiska tavernorna som spelar zorbamusik och serverar en hutt ouzo till notan? (Kanske jag som har förutfattade meningar om vad det innebär med all inclusive?)
MEN. All inclusive när man reser med barn verkar trots allt vara da shit. Och det är ju inget som säger att vi inte kan gå utanför hotellområdet.

Syftet med resan är att slappa (hur man nu kan det med en 1-, och 4-åring?), sola, bada och bara ha det mysigt med familjen.



3 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Josefine - det kommer att bli jättebra!

Kris sa...

Om det bara är sol du vill ha är du närsom välkommen till mig här i Spanien! Ryan Air till Alicante och så hämtar jag på flygplatsen. Almansa håller sig stadigt runt 40 och det finns en allmän pool där inträdet är 3 euro.

Skämt och sido, der helt kanon ut med Kreta och var sak har ju sin tid. Jag är övertygad om att det blir kanon för hela familjen!

vojko sa...

Tack för gratulationen.Väntar nu bara på kvällens höjdpunkt konsert med Andrea Bocelli utomhus i28 graders värme kl20.00 .det kommer att bli toppen på Kreta.,det blir säkert repris.Kramar Annette