17 juli 2012

Egodagen som försvann

Igår eftermiddag lämnade jag flickorna i trygga händer hos farmor och farfar på torpet och jag åkte hem till Lerum alldeles allena. Körde Niclas till flyget och kom hem och vräkte mig i soffan i två timmar innan det var dags för ett grispass på gymmet.
Sätter mig i bilen och tycker det känns lite konstigt när jag rullat tio meter. Punka. Jippie.

Slängde ut en fråga på Facebook om det var någon som gärna ville hjälpa mig att laga en punktering. Fick respons direkt så idag på förmiddagen kom min kompis man hit med fällkors och domkraft i högsta hugg. Fredrik to the rescue!! Men när han kikat på framdäcket kläcker han "Men det är ju punka på bakdäcket också!" SUCK.

Så inom loppet av en timma händer följande:
-Ringa KIA Assistans som skickar ut en bärgare
-Bärgar-Per kommer och kikar på bilen och fyller luft i däcken
-Jag ringer en gummiverkstad som innan jag ens sagt vad jag vill ha hjälp med minsann ska ha lunchrast om en kvart så de har INTE tid att kika på nåt. Herregud, service vad är det?!
-Bärgar-Per bärgar bilen och jag och bilen får åka bärgningsbil till en annan gummiverkstad.
-Däcknisse nr 2, som inte heller gått någon charmskola, muttrar att han inte har tid men att han ska kika på't.
-Jag lämnar namn och nummer och hoppas Däcknisse hör av sig snart.
-Jag går till ICA och köper en Nogger.

Imorgon åker vi på semester så om ni ser en svart Volvo C30 på E6:an med två barn, två vuxna, packad till bredden med vagn, resesäng, väskor och annan skit så betyder det att bilen inte gick att fixa...

Idag var dagen då jag egentligen skulle ägnat mig åt att måla naglarna, äta frukost i lugn och ro, springa ärenden, strosa på stan och fixa med semesterpackningen. Men det blev nåt helt annat...


1 kommentar:

Pernilla sa...

Blä. Say no more. Vilken osis. Hoppas det löste sig. Och att du kan ta igen din egodag med råge vid annat tillfälle.