26 juli 2012

Ekbergs i Tidaholm

Jag och maken tog en tur in till Tidaholm och travade in på Ekbergs herrekipering. Butiken som har allt från kostymer och Lyle & Scott-tröjor till gubbkepsar och nätbrynjor. Ja, nåt för alla åldrar och smaker.
Det roliga är att personalen, gubbar i 60-årsåldern, är sjukt pratsamma och hjälpsamma och som lök på laxen pratar de som Roy och Roger i Macken.
Kommer speciellt ihåg när jag och Niclas så gott som precis träffats och vi var på Ekbergs och expediten frågar var Niclas kommer från. Han svarar att han bor i Göteborg men att han snart ska flytta till London. Expediten replikerar "Jaså, sa käringa mä ock?" och nickade åt mitt håll.
Jo, det ska hon svarade Niclas varpå expediten skrockar "Då vet la du att dä blir dubbelt så dyyrt och hälfta så roligt!" Herregud! Haha!

Själv var jag på Lindex, där expediterna var desto mer fåordiga, och fyndade tre klänningar, en topp, en kortärmad blus och en stickad tröja för det totala priset 460 spänn. Riktig rea med andra ord!




Den mest anskrämliga skyltdockan jag skådat...

Lovisa fick en sommarklänning, perfekt för Kretaresan.

2 kommentarer:

Linda på Hagahome sa...

Åh, Tidaholm kommer jag ifrån. Nu är det 7 år sedan jag flyttade därifrån, men det ligger mig fortfarande varmt om hjärtat.

Skoj att läsa lite i din blogg, det är roligt att läsa om dina barn och ert liv! :)

Ha en bra dag!
/Linda

Albinssonskan sa...

Tack för din kommentar! Ja, Tidaholm är en liten pärla, om än litet. :-)
Kul att du gillar bloggen! :-)