07 juli 2012

Årets första Lisebergsbesök

I eftermiddags bestämde vi lite hastigt och lustigt att ta en sväng till Liseberg, till Lovisas stora glädje som illtjöt att "där har jag ju inte varit på jättelänge!"

För att vara en lördag i juli var det förhållandevis lite folk. Vissa av karusellerna var det bara att gå rätt in utan att behöva köa nämnvärt. Lite skillnad från när vi var där i juli förra året och det var 50 minuters väntetid till Nyckelpigan, eller Rabalder menar jag...

Agnes gjorde sitt premiäråk i hästkarusellen till stor förtjuselse. Hon däckade efter det i vagnen med en flaska välling.

Döm om min förvåning när jag fick reda på att brorsan också var på Liseberg. Dock hade han och hans polare andra saker på agendan än Kaffekoppen och Flygande elefanter, typ femkamp och åkband på Tyrolen. Han hann dock göra ett litet gästspel hos oss och agerade åksällskap åt Lovisa i Fisketuren. En hemsk karusell som går runt runt i ett hiskeligt tempo. Är glad att Johan kom till undsättning annars hade ni hittat mig hulkandes i en buske efter åkturen.

En mysig familjedag som i skrivande stund avslutas under mitt täcke i en badenbaden på balkongen med en kall öl. Man kan ha det sämre.







1 kommentar:

Mamma Amm sa...

Myslördag!!