01 maj 2012

Hemmafix

Vilken dag! Rena sommarvärmen ju.

Har tagit det rätt lugnt idag. Målat lite, lyssnat på musik under tiden, gosat med Agnes, legat raklång på altangolvet, ätit en Piggelin, druckit kaffe med pappa som kom på blixtvisit, funderat på vad jag ska göra imorgon och på torsdag nu när jag bara har ett barn hemma. 

Jag blev mycket nöjd med resultatet av dagens målning. Pottskåpet gör sig bättre i en svart kulör, speciellt när de svarta ramarna hänger över. Och som pricken över i fick den blåa hortensian byta plats med granen som tidigare stod där. Alltså hortensia! Finns det nån växt som är mer high maintenance än en hortensia. Den ska ju ha vatten jämt ju! Jag är mäkta impad över att jag lyckats hålla den i fint skick i  TVÅ veckor! Jag har liksom inga gröna fingrar.....




Skrinet som jag köpte för en tia på loppisen förra helgen fick sig en omgång färg också!




Dessutom fick korgen som innehållit fågelfrön hela vintern, en ny skepnad och vips så fick vi en tidningskorg.



Det här kuddfodralet för fyrtion riksdaler fick följa med hem från Gekås igår.


Inga kommentarer: