02 maj 2012

4200 kr - tack så mycket!


Ibland är det bra att veta att Berlinmuren föll 1989, att Fredrik Ljungberg spelat i Halmstad BK, att triumfbågen ligger i Paris, att ordet "professionell" innehåller 13 bokstäver. Kan man detta kan det hända att man blir 4200 kr rikare.

Ja, jag har ringt in till radion. Igen. Närmare bestämt Mix Megapol och tävlingen Spöa Spolander. Det gäller att svara på 10 frågor på en minut och ha fler rätt än Anna Spolander, tjejen i studion. Jag spöade alltså Spolander med 7-5! Hon hade varit obesegrad i 31 dagar och värdet av presentkortet var idag uppe i 4200 kr. Så inom en snar framtid kommer jag bege mig till shoppingcentrat 421 och botanisera bland affärerna och se vad som skall inhandlas för min vinst.

Vad jag gick bet på? Att Knight Rider spelades av David Hasselhoff och att Dogge Doggelito kommer från Botkyrka.... Men vad gör det, jag vann ju!


Inga kommentarer: