27 maj 2012

Egohelg

I fredags eftermiddag packade Niclas in tjejerna, sig själv och all packning som behövs när man ska vara borta över helgen (och med två barn känns det ibland som man packar med halva bohaget) och stack till torpet. Kvar blev jag! En hel helg för mig själv, den första på jag vet inte när.

På fredagen blev det vinafton på altanen med dagismorsorna. Trevligt värre!

Igår var det möhippa för bästa Linda som gifter sig på midsommardagen.
Vi startade med picknick i Slottskogen och under tiden fick den blivande bruden prova på att måla graffitti. En gigantisk tavla skapades med hennes blivande efternamn. Det färdiga alstret blev riktigt fräckt!

Därefter blev det på med ögonbindel och färden gick till St Jörgen Spa där hon skämdes bort med en nack/skalp/axelmassage samt en kvällsmakeup. Under tiden slog vi oss andra ner i en loungegrupp vid utepoolen och njöt av högsommarvärmen. Och blev lite solbrända på kuppen!

På kvällen åt vi amerikansk buffé, drack en massa vin, pratade desto mer och kvällen avrundades med att vi gick till Yaki Da och svängde våra lurviga. Herregud, det var inte igår man var ute i Göteborgs nattvimmel! När det började ljusna ute nöjde vi oss och åkte hem och somnade som stockar.

Idag kom jag hem till Lerum vid 13-tiden och hade först planer på att lägga mig raklång i solen men jag klippte gräset istället. Kontraster.

Ska bli spännande och se om övriga familjen har koll på att det är en speciell dag idag. Fortsättning följer...

Bjuder på några bilder från gårdagen i alla fall!





Inga kommentarer: