23 juni 2011

Torsdagfredag

...fast det är torsdag!

Sista jobbdagen för veckan då, hur skönt är inte det?

Idag:
....är jag inte jättenöjd över att bara få med en pinne från Gamla Ullevi igår. Men men, trenden med storförluster på bortaplan mot IFK är bruten! Som vanligt skanderar Blåvittklacken sin favoritramsa när de möter Elfsborg: "En get, en gås, en hora från Borås". Här kan jag inte låta bli att fundera över vem som kommer på dessa ramsor. -"Öh, gubbar, jag har kommit på en jäkla bra ramsa till kvällens match".
-"Öh, fan vad bra den var!!"
(Har för mig att dessa personer börjar varje mening med ett "Öh".......

I dagarna:
...firar vi midsommar hos familjen Rekordelius, en riktigt rolig tradition!
...håller vi även koll på eventuella prickar på Lovisas lilla kropp. Just nu har inte mindre än sex barn på hennes avdelning vattkoppor.

1 kommentar:

Julie sa...

När jag var liten, eller ja, jag var väl i 10-årsåldern så fick både jag och min syrra vattkoppor på midsommarafton. Kul... not! Men vi kunde fira ändå! Och lika bra att ha haft det! N fick det när han var 33... det var inte lika roligt...
Ha en skön midsommar!