28 juni 2011

Sommarvärme och misstänkta koppor

Igår var Lovisa hängig och grinig så Niclas hämtade henne tidigare från dagis eftersom personalen trodde det var vattkoppor på G. Igår kväll bad hon om att få gå och lägga sig vilket inte tillhör vanligheterna så hon missade hela födelsedagsfirandet.

Idag var hon sitt gamla vanliga jag igen och prickarna hade inte blivit fler. Eftersom jag aldrig sett vattkoppor förut vet jag inte vad jag ska leta efter så jag ringde BVC och bad om att få komma dit. Ingen bil hade vi hemma så det vara bara att hoppa på bussen och åka de sex minuterna ner till centrum. Utanför BVC på en gräsplätt (vi fick inte komma innanför dörrarana pga eventuell smittorisk) konstaterade sköterskan att det inte rör sig om vattkoppor så imorgon bär det av till jobb och dagis igen.




När Niclas kom hem från jobbet tog vi en tur ner till Aspen för årets första dopp. Jag är mäkta stolt eftersom JAG doppade mig före Niclas! I vanliga fall badar jag inte förrän i augusti när det är fesljummet i vattnet.  Han hävdar dock att mitt dopp inte räknas eftersom jag inte doppade huvudet. BAH!


Våga vägra gravidbaddräkt!

Inga kommentarer: