26 juni 2011

Födelsedagsfirande i förväg

Idag ställde vi klockan för att gå upp och förbereda brunch för tio gäster. Äggröra, bacon, prinskorv, amerikanska pannkakor med lönnsirap, hallonsmoothie, bröd bakat av moi, ost och kex och en massa frukt och bär. Enligt väderleksrapporten skulle det vara 14 grader på förmiddagen så vi hade bullat upp med fleecefiltar för de gäster som skulle tvingas sitta ute på altanen (eller talanen som Lovisa säger). Nu blev det ju riktigt fint sommarväder så vi dukade för allesammans ute. Äntligen känns det som sommar!




Jag hade önskat mig en ny kaffemaskin då den som vi har sett sina bästa dagar. Jag hade spanat in en Nespressomaskin med inbygg mjölkskummare, som genom ett simpelt knapptryck levererar utomordentligt skummad mjölk på bara en minut. LYX! I höst blir jag sannerligen en sån där lattemorsa.
Jag fick också en jättesöt såssnipa från Ib Larsen som matchar perfekt med min rosa skål som jag fick i födelsedagspresent förra året. Fick också ett grytunderlägg, så bort med det ofantligt fula i kork!!



Tidigare ikväll kom Familjen Rekordelius på grillmiddag. Lovisa och Viggo härjade runt som vanligt, inte en enda gång råkade de i luven på varandra.



Fick ett jätteläckert fat som passar perfekt på altanbordet!

Tusen tack och kramar för presenterna! Nu vet ni vart ni ska komma om ni vill ha finkaffe. 
Extra roligt var också att min bror Johan ringde från Afghanistan, skönt att höra hans röst.

Inga kommentarer: