21 juli 2013

Anten-Gräfsnäs

Idag hoppade vi på ångtåget på sträckan Anten-Gräfsnäs. En lagom lång tågfärd mot Gräfsnäs slottspark där vi åt lunch, lekte på lekplatsen och badade i sjön Anten.  

En annars trevlig dag slutade på Alingsås akutmottagning för min del. När vi kom hem från utflykten hade jag ett djävulusiskt magknip som inte avtog så jag ringde syrran, tillika sjuksyrran för rådgivning. Tack Emma! 
Troligt gallstensanfall konstaterades. Hade fruktansvärda magsmärtor som lindrades med en spruta väl inne på akuten. Blev hemskickad med smärtstillande att ta "när"det kommer igen. Märk väl, "när" och inte "om". Fyyy! Imorgon tar vi det piano på beachen här i suburben. 








1 kommentar:

Emma sa...

Ingen fara! :) huvudsaken är att du mår bättre och inte äter äggsallad i fortsättningen;) Lite kul att jag hade rätt i min bedömning dock! Hehe. Kram