10 augusti 2012

Packning och mardröm

Solkrämerna är inhandlade, jag har inventerat badkläderna, Lovisa skrålar Lollo och Bernie-sången, resväskorna står på rad och väntar på att få bli packade. Själv skriver jag listor som jag alltid gör när vi ska nånstans. En lista för varje person.(Ja, fast Niclas is on his own!)
Jag gillar inte att glömma något och jag tar hellre med mig för mycket kläder ifall ifall... Niclas brukar muttra att det inte är ett U-land vi ska till. Nä, men den här gången ska vi till Grekland, man vet aldrig! :-)

Har kollat upp gymfaciliteterna på hotellet. Det finns löpband och ett veckopass på gymmet kostar 12 Euro. Det är taget! Vill ju inte att min mardröm som jag hade härom natten om Midnattsloppet skall infrias: Jag blev omsprungen av en med rollator och en med två benproteser.

Bjuder på en bild från 1985 då jag var på solsemester i dåvarande Jugoslavien. (Nu Kroatien)
Trots att jag bara var sex år har jag en del minnen från den resan. Kanske skapar vi några minnesvärda stunder för Lovisa på Kreta?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag skrattar ihjäl mig.... dina mardrömmar slår det mesta hälsar melonkvinnan