17 augusti 2012

34 grader i augusti

34 grader i skuggan, ganska blåsigt och sol från en klarblå himmel. Inte så tokigt!

Fick en lätt chock igår kl 05.30 på morgonen när vi i godan ro satt i caféet på Landvetter och åt frukost. Helt plötsligt ser jag min väninna Lindas tvåårige son stå och kika bakom en hylla. Hann tänka "vad fasen gör han här?" innan Christian tittade fram och Linda kom gående med deras yngste son i sulky. Fattade verkligen ingenting!!
Men de skulle med samma plan och till samma resort, allt bokat i lönndom! (Fast när vi bokat sa jag lite i förbifarten "men häng på!" men då avfärdades den idén ganska snabbt med tanke på att de nyss kommit hem från sin bröllopsresa) Så nu är vi helt plötsligt ett helt gäng som solar, badar, leker och kramar Lollo & Bernie. Och har fullt sjå med alla barn, badringar, strandhinkar, solskyddsfaktor och allt som hör till nuförtiden. Sist jag var på charter var 2002 med just Linda. Vi var då på Mallis, närmare bestämt Magalluf men då var det lite annat fokus än vad det är idag! Haha!

Lollo & Bernie, ja! Lovisa är i extas över dessa maskotar. Det finns ett Miniland här där det är en massa aktiviteter och leksaker där Lollo & Bernie och de klämkäcka lekledarna hänger. Idag var det exempelvis After Beach i Miniland som bestod av sång och lek!
(Utförligare skildring av dessa aktiviteter kommer efter hemkomst, då jag kan blogga från datorn och inte iPhonen)

Nu: Sova efter en fartfylld dag som började med en timma på gymmet för moi och fortsatte med strandhäng, lek i poolen och inte minst minidisco!

Imorgon: Strand eller pool? Får sova på saken...

Schysst utsikt från gymmet


Utsikten från vår terass

Längst fram. Var annars?

Agnes struntade blankt i After Beachen. Hon hittade en boll! (Och det blev ramaskri när vi tog den ifrån henne)

Agnes chillar...

...och somnade sedan som en klubbad säl!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter härligt!! Tack för en underbar berättelse, har väntat på meddelande från Linda, men tyvärr förgäves ;-(

Anonym sa...

Kommentaren kom från mig Auli förstod Du säkert ;-) kom inte ihåg min Google inloggning ;-(

Mamma Ann sa...

Härligt, Jossan - ha en riktigt härlig vecka!! Kram!