10 januari 2012

Nu är det slut på sötebrödsdagarna!


Då var vardagen här igen. Klockan ringer strax innan 7 och då är det upp och hoppa som gäller för att hinna äta frukost och göra i ordning två barn innan det är dags att spatsera till förskolan.

Det har blivit mycket frossande och ätande i jul, men nu får jag ta mig i kragen och vända på detta. För det första måste jag bli bättre på att äta lunch när jag går hemma. Dessutom är det bra med mellanmål som inte innefattar nåt sött.... Snacka om att man blivit "sockerfierad" nu i jul. (Eh, *host* eller i höst....)

Nåja, jag har avlagt ett nyårslöfte. Inte att ta mig till gymmet fem dagar i veckan (även om det varit kul, men dyrt eftersom jag varit tvungen att anställa en nanny) Inte heller att gå ner 25 kg innan sommaren så man slipper stå i vassruggen denna sommaren också.
Mitt nyårslöfte är att efter jag lämnat Lovisa på förskolan gå en promenad. Varje dag. Oavsett väder och vind. Det finns liksom inga ursäkter längre. Jag är ju ändå påklädd och ute, lika bra att trava vidare istället för att gå hem. Har laddat upp med Spotify och en upptempolåtlista vilket gör det lite roligare. Eller som idag, då jag fick sällskap av två andra mammor.

Inga kommentarer: