26 januari 2012

Sandaredsturné



Idag har vi flängt runt så det stått härliga till. Först elvafika hos kära mormor, därefter lunch och lek hos min barndomskompis Maria och hennes barn, vidare till faster Boel där det också fikades. In en snabbis på den lokala butiken Hemma hos oss och därefter middag hos mamma och pappa. Pust.

Åter till den där butiken. De hade väldigt mycket snyggt i både kläd-, och inredningsväg. 50% på allt och köpte man tre plagg fick man det tredje gratis. Alltså tre plagg för priset av ett. Kom dit tjugo minuter innan stängning med en sockerhög treåring och grinig bebis. High five! Parkerade Lovisa i barnhörnan där hon underhöll sig själv ett tag. Agnes smågnällde mest hela tiden och jag irrade runt för att försöka hitta nåt snajsigt inför denna och nästa helgs dop. Hade föga framgångar med fyndandet, det blev i alla fall en underklänning och ett Yankee Candle. Ja ja, vad är väl en bal på slottet...?
Nästa gång den butiken får en påhälsning av mig blir det garanterat utan ungar. (Kände att det var dags att sjappa när Lovisa sprang runt i strumplästen och ropade "mamma, var är du?")

Efter denna dag av flängande har det gått upp för mig att jag faktiskt ska resa till Stockholm med kidsen om en månad. Själv. Shit. Får skaffa koppel, eller nåt, till Lovisa.


Inga kommentarer: