10 januari 2012

Gymnastikpremiär och missnöjd bebbe





Idag har det varit en sån där dag där jag absolut inte kunnat gå mer än två meter ifrån Agnes för att hon börjat gallskrika. Tar man upp henne är hon relativt nöjd men gud förbjude om jag skulle sätta mig ner! Kan meddela att hon på senaste invägningen på BVC vägde 7220 gram. Det är en bit att bära på, mina vänner. Dessutom hade jag Mount Tvättberg att sätta tänderna i idag. Pust, stånk, stön.

Så det var inte helt motvilligt jag lämnade över Agnes till Niclas när han kom hem från jobbet. Jag och Lovisa skulle ut på roligheter. Det var gymnastikpremiär och jag hoppades att Lovisa inte skulle ärva min skräck för plintar, bockar och ribbstolar. Men hon älskade det!

Det började bra med att Lovisa precis innan vi skulle gå kläckte: "Jag vill åka med pappa. Mamma ska stanna hemma med Agnes". Tack för den!
Men det blev bra till slut i alla fall. Alla hade roligt. Jag och Lovisa hade kul på gymnastiken och sprang hinderbana med tjugo andra spralliga barn. Och Niclas och Agnes hade det skoj på hemmaplan. I alla fall av bilderna att döma. 

Ibland känns det som man är tråkmorsan som inte är något ball alls medan Niclas kommer hem som Mr Popular och är roliga gubben. Ja ja, det vänder säkert.

Inga kommentarer: