11 september 2011

Stolt mamma

Idag har jag inte gjort många knop. Tror bestämt att vi har fått en tjej som trivs bäst av att vara nära. Hon somnar i famnen men så fort jag lägger ner henne i babysittern eller i vaggan vaknar hon och gnyr och tystnar så fort jag tar upp henne.

Jag har fått låna en bärsjal av en väninna som verkligen är toppen! T.ex var jag ensam en stund på eftermiddagen och hade lovat Lovisa att leka med modellera (eller "dega" som Lovisa själv säger!) och då passade jag på att vira in Agnes i sjalen, på så sätt är hon nära men jag har ändå båda händerna fria att göra saker med Lovisa.

Tidigare ikväll när Lovisa skulle sova fick hon lite sällskap av lillasyster. Mina älsklingar!!





























Måste säga att jag är så stolt över Lovisa som är så duktig och gullig mot sin lillasyster. I morse gjorde hon ett litet glädjeskutt och utbrast: "Det är så kul att ha en syskon. Wippie!!"
Så fort Agnes är ledsen ska hon fram och trösta. Hon överöser Agnes med pussar och kramar och lånar till och med ut Scotty, sin favorithund!

Just det ja, en recension från nattens amningspass: Första passet zappade jag mellan "Världens tuffaste polisstyrkor" och "Myten om flygsäkerheten i Amerika". Gäsp......
Andra passet var så sent (eller tidigt om man vill) som kl 06 och då sänds dubbelavsnitt av Dr Phil. Finns det någon präktigare person? Just detta programmet handlade delvis om hans barnbarn som fyllde ett år (dubbelgäsp) och dels om hur man kommer i form efter graviditeten...... Kändes rätt träffsäkert, men en annan får ju vänta ca 8 veckor innan man kan börja träna.
Och givetvis var jag ju tvungen att kolla klart på programmet så man kunde reta sig på att Dr Phil går ut i publiken, fattar frugans hand och spatserar ut hand i hand......

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötnosar.Den lilla tycks vara nöjd med en så glad storasyster kram Boel

Kris sa...

Ja verkligen två små sötnosar ni har där!