01 september 2011

Soft dag med Lovisa



Har varit ensam med Lovisa hela kvällen då Niclas varit ute med jobbet på avtackning av en kollega. Vi har softat i form av bad i poolen, häng i soffan och spel på datorn. Dagens middag bestod av makaroner och stekt falukorv. Ingen gastronomisk upplevelse direkt, men ack så enkelt och snabbt!

GRAVIDSTATUS:
Ett besök hos barnmorskan hanns med imorse och allt såg bra ut, hade nästan hoppats på lite högt blodtryck vilket kan tyda på att det är nåt på G.

När en kvinna är gravid är det ju fritt fram att kommentera storlek på mage, om det är en typisk "tjejmage" eller "killmage". Om magen är stor, liten, putig, om den sjunkit ner osv. Jag stör mig inte över detta, magen växer ju uppenbarligen. Däremot fick jag en fin kommentar från en kollega i våras. "Du ser ut precis som min dotter när hon var gravid, gått upp det mesta över rumpan och höfterna". Eh ok...tack?

En frågeställning som jag dock tycker är lite märklig är: "Hur mycket har du gått upp?" (Särskilt om frågan kommer från folk man inte känner sådär jättebra, som typ kollegor, grannar eller andra ytliga bekanta) Är det verkligen intressant?  Så för den som är intresserad har jag gått upp 19 kg och jag kunde inte bry mig mindre.

1 kommentar:

Familjen Åhlander sa...

Låter som en skön dag!
Visst är det märkligt att man blir lovligt byte när man är gravid?! Har hört kommentarer som "Jaha, du gick bara upp så lite. Ja, du var ju stor från början, så då går man ju inte upp lika mycket". Bra kommentar att fälla om man vill ha jävligt ont i ansiktet efteråt...
Håller tummarna för att det händer något snart.
Kram