19 augusti 2013

Ett andra vardagsrum

Nä, om man skulle ta och blåsa liv i den här bloggen igen nu när man är back in business vad gäller jobb och dagis.

Tänkte visa lite bilder från vad vi ägnat större delen semestern åt. Niclas har snickrat medan jag skött markservice och barnen. Vid några tillfällen har vi bytts av då jag oljat, grundmålat och strykit på gulfärg på plank. Vädret var ju inte det bästa den sista veckan så vi har tajmat in målningen mellan skurarna och jag kan konstatera att SMHI har den bästa väderappen då den sällan haft fel om vilka tider det skall regna. En kväll stod jag under partytältet och målade med en tänd bygglampa mitt i skumrasket.

Igår hade vi invigning med fuskskumpa. I min värld skulle vi ha en mysig stund där vi summerade semestern och varvade ner. Istället  utvecklades vår lilla stund till en fäktningsmatch mellan Lovisa och Agnes där Agnes vevade till mitt champagneglas som gick i tusen bitar....Kan i stridens hetta sagt något om att det kanske bara skulle vara ett ställe för vuxna att sitta och ha det mysigt, vilket givetvis snappades upp av Lovisa som har öron stora som grytlock stundtals.

Här kommer lite bilder:


Har svårt att förstå att det bara för någon månad sedan såg ut på det här viset! 
 
Det byggs inte bara, det dricks lite öl emellanåt också. Något vi inte hade med som budgetpost.... 
 
 
 
 
Partytält, bygglampa, färg och pensel. Synd bara att jag missbedömde längden på brädorna för
dagen efter hade grundfärgen runnit bort på de bitarna som stack ut. 
 
 
Skål igen då!
 

Perfekt utsikt mot lekstugan!
 
 
Igår när tjejerna gått och lagt sig inväntade vi skymningen så alla tända ljus kom till sin rätt. Väldigt mysigt!

 
Niclas idé om värmeljushyllor i hörnen blev en höjdare. Mycket stämningsfullt!
 

Det som återstår  nu är lite målning, lock (träbitar som ska sitta över planken) på utsidan, putsa fönster, måla fönstrena utvändigt. Sen hoppas jag kunna hitta en lämplig byrå att ha mot ena väggen. Måste ju ha nånstans att lägga alla värmeljus! Hehe!

Summa summarum: Det blev mycket bättre än vad vi  kunnat föreställa oss men det har inneburit mycket mera jobb än vad vi kunnat ana.... Nästa år blir absolut inga byggprojekt på semestern!

På söndag drar vi till Spanien och nåde den som ens nämner ord som cirkelsåg, plank, vindskivor, grundfärg eller något annat byggrelaterat. Ord som dock är tillåtna: cava, strand, pool, glass, solbränna, sangria!







3 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Så jättebra det blev! Kan ni kanske tänka er ett uterum på Domherrevägen nästa år.......???? ;-)

Familjen Åhlander sa...

Vad duktiga ni är! Och så fint det blev. Det var nog ölen som gjorde susen ;-)

Familjen Åhlander sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.