11 augusti 2013

En vecka kvar

Vi har en vecka semester innan vi börjar jobba igen. Men vi mjukstartar med jobb en vecka bara, sen bär det av till Espana!!

Vi har sysselsatt oss med snickeri och måleri den senaste veckan, vi har varit och hälsat på Niclas farmor och farfar i Torskog och vi har hostat ett grillparty för 15 vuxna och 16 barn. 

Nästa vecka ska enligt SMHI bjuda på en del regn, så vi sparar strandhänget till Spanien. Istället hamrar vi på med vårt bygge och så ska vi besöka Liseberg. Och jag måste putsa på formen till Midnattsloppet...

Måste dela med mig av en annan sak:
Jag stod och vek tvätt i sovrummet medan tjejerna lekte på Lovisas rum. 
Lovisa: "Det är Eiffeltornet, Agnes. Det finns i Paris. Vill du åka till Paris"?
Agnes: "Jaa"
Lovisa: "Det kostar pengar att åka till Paris. Det finns dom som inte har pengar och då kan dom inte åka nånstans. Inte ens till ICA". 

Känns ju tryggt att Lovisa tar sig på rollen att förklara privatekonomi för Agnes....

Picknick för kidsen på grillpartyt!

Vi var en sväng till Allum idag och Lovisa ville att vi skulle köpa en kerubfontän. Kände att 2900 var lite saftigt, annars hade jag slagit till direkt...NOT!

Agnes gjorde biodebut i veckan. Satt still hela filmen, 41 minuter. Visserligen mutad med popcorn och tablettask. 

Jag och storskruttan!

Hittade ett fotoalbum från tiden i USA. Herregud vilka outfits, frisyrer och upptåg... 

Luringen i egen hög person!

1 kommentar:

Villa Ell sa...

Barn är härliga med sina tankar och funderingar!
Så härligt att åka till Spanien för nu känns det som hösten kommer...

tack för dina låt tips! hehe jag har också skämslåtar! men när det är ett ritkigt go i låtarna så blir man ju så taggad!
Jag har Sean banan (okej att wiggo har lagt till honom) men när man sitter på cykeln och trampat någon mil så är det en perfekt låt...

Jag startar i 3A!!!
Lycka till på lördag

Kram Sandra