21 augusti 2013

Enkel matematik!

Exempel 1: Ett par stövlar för totalt 101 pund, inklusive frakt.

Exempel 2: Samma stövlar, ett par sommarsandaler på rea för totalt 94 pund, inklusive frakt.

Rätt enkelt val, eller hur?

Surfade i helgen in på min favoritsida när det kommer till skor. Om man som jag har ankfötter av rang är det ett helvete att hitta skor och stövlar på hemmaplan. Tur då att jag upptäckte min favoritaffär vad gäller skor under åren jag bodde i London. Och återigen: Jag kan väl ändå inte vara den enda i Sverige som har breda fötter och vader och har problem att hitta skor?? (Ja, det finns specialaffärer här hemma, men då oftast med tantiga och inte så moderriktiga alternativ)

I år var jag bara tvungen att vara ute i god tid för förra hösten var mina favoriter slut i min storlek när jag äntligen fick tummen ur och skulle beställa....

Så nu håller jag tummarna att försändelsen kommer innan vi sticker till Spanien. De där högklackade hade passat förträffligt på en taverna vid Medelhavet. (Men kanske mindre bra att promenera i då det enligt utsago är en djävulusisk uppförsbacke till lägenheten)





 Hur det kunde bli billigare att köpa två par? Jo, jag googlade och hittade en rabattkod och fick 20% rabatt om man handlade för över en viss summa. Heja mig!

2 kommentarer:

Villa Ell sa...

jodå här har du en till som har breeeeda fötter och gigantiska vader! Avskyr det där med snygga nätta stövlar... ser ju för 17 ut som två prinskorvar är i stoppade!

men jag har hittat på Johanssons skor, för två års sen köpte jag mina första riktiga stövlar där!
Hon sa till mig att skotillverkarna har uppräckt att alla inte har pinnar till ben eller små söta fötter ;-)

Så va där detta för webbutik??

har du laddat något mer inför loppet?

ha en trevlig resa till Spanien och erat uterum blev superfint

Kram Sandra

Melody and M.E sa...

Så kul, här hittade jag en för mig ny blogg! Breda fötter har jag inte och heller inte breda vader, men tro inte att det är så lätt att köpa skor och stövlar för det.
Det är inte kul med stövlar där man kan stoppa in en
baguette i skaftet utan det blir trångt!
Önskar dig en riktigt skön Spanienresa! Vi bilade dit i april och hade tre superfina veckor!
M.E