30 juni 2013

Loppisskörden

Vid tiotiden satte jag och svärmor av mot Mariestad, eller närmare bestämt Ullervad, det lilla samhället där det varje år arrangeras en megaloppis av den lokala fotbollsföreningen. 

En timma innan startskottet går får man gå runt och kika, känna, klämma och lyfta på all "skit" som står uppställt på bord runt omkring fotbollsplanen. När klockan slår 12 gäller det att vässa armbågarna och dyka på det man är intresserad av. Jag lade rabarber på en köksvåg som jag när jag kom hem upptäckte saknade nål så man inte ser vikten. Men den ska ändå bara användas som prydnad...

Var ute efter extrastolar och hittade en vit för en femtiolapp. Innan vi åkte hem gick jag ett sista varv för att se om det fanns nåt intressant bland "ratet". Hittade då en till stol som jag sa att jag ville ge en tjuga för varpå försäljaren sa "-Ja, det är ju inte världens finaste stol..."  Haha! 

Dessutom blev jag varse på min födelsedag att jag är kort på blomvaser och det fanns ju i drivor. Dock väldigt många som inte föll mig i smaken. 

Auktionen såg jag bara en bråkdel av. Det blev väldigt varmt i den gassande solen och jag tröttnade efter att det var för sig sålts fyra Nintendon och fyra backar med stenkakor. 

Jag var nöjd med dagens skörd, Niclas mindre nöjd då den sabbade hans packning i bilen. Ha! 







1 kommentar:

Mamma Ann sa...

Vilka fynd! Sådana kryddburkar kunde du fått av mig - gratis!