01 april 2012

Fötterna upp!

Niclas tog med sig tjejerna till svärfolket vilket betyder att jag är alldeles allena hemma. Det är tyst. Och förbaskat skönt. Jag passar på att vräka mig i soffan med fötterna på bordet och lyssna på tystnaden ett slag. Om en stund blir det till att rafsa ihop gymkläderna och sticka på Step. Och idag ska jag ta det lugnt efteråt, duscha i lugn och ro och sitta i bastun.

Agnes som varit ruggigt mammig har "skärpt till" sig och har bara den senaste veckan förvandlats till en mycket nöjd bebis. Det är så skönt. Trodde ett tag att hon skulle hänga sig kvar i mina tuttar in till tidens ände.... Niclas har till och med fått natta henne de flesta kvällar denna veckan. Yes! Det ser ljust ut att kunna lämna bort henne till midsommar då vi ska på bröllop.


PS: Tack mamma och pappa för de fina tulpanerna!

Inga kommentarer: