26 april 2012

Den årliga vitsippefotograferingen

När Lovisa var 8 månader hittade jag en plats nere vid Aspen som fullkomligt svämmade över av vitsippor. Jag parkerade henne i detta hav av vårblommor och började knäppa bilder. Blev så nöjd med resultatet att jag var tvungen att återkomma året efter för en repris. Och året därefter. Och så nu i år. Kan dock säga att årets fotografering var en utmaning. Att få en 8-månaders och 3,5-åring att jobba tillsammans var svårare än jag väntat mig. Men jag kan ju stryka "barnfotograf" från listan över vad jag ska bli "när jag blir stor".
Fast jag är sugen på att ta med Niclas som assistent innan det blommat över för att se om det hjälps om man är två, en som knäpper bilder och en som står med en fånig pipleksak och pockar på uppmärksamhet.

Så varsågod, en bildbomb!



























Efter en stund blev Agnes lite trött...



...och jag insåg att det var dags att packa ihop!



3 kommentarer:

Anonym sa...

Å så härliga bilder!! Underbara flickor och underbara vitsippor - våren är här!!!! Kram svärmor/farmor

Familjen Åhlander sa...

Vilka fina ungar du har, och vilken duktig fotograf!

Anonym sa...

Underbara bilder!