24 april 2012

Att fara med osanning


Jag kommer upp på övervåningen och möts av en länsad Tupperwareburk som jag tidigare under eftermiddagen proppat full med smörgåsrån.

Jag: -"Lovisa, var är alla smörgåsrån?"
Lovisa: -"I Agnes mage..."
Jag: "Men Agnes har ju varit nere med mig hela tiden, hur har hon kunnat äta upp alla då?"
Lovisa: -"Hon smög upp när du inte såg!"

Jag kommer ut i köket och Lovisa sitter uppe på köksbänken och grejar med min mortel, som är full av salt. Innan jag hinner fråga vad i herrans namn hon har för sig utbrister hon:
-"Mamma, saltet hoppade i här alldeles själv. Jag har INTE hällt i det..."


Jag har närt en lögnare vid min barm!

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Haha underbart!! Tyra är inte riktigt där men sa vid ett tillfälle när Kimi var runt 1 år och definitivt inte sa ett ord att "Kimi sa att jag skulle göra så....". :-)

T sa...

Haha, vilken liten busunge

/T

Anonym sa...

Underbart!