13 april 2012

Djurpark och vinkväll

Idag gjorde jag och tjejerna årets första besök på Borås Djurpark. Vi köpte säsongskort så det var definitivt inte heller det sista besöket.
Vi hade sällskap av min barndomskompis Mia och hennes barn, i samma ålder som Lovisa och Agnes.
Det lustiga med djurparksbesök är att barn nöjer sig liksom med det lilla. Att klänga på en sten, hoppa i en vattenpöl eller studera en halvdöd daggmask är minst lika roligt och intressant som att kolla på elefanter, lejon och pingviner.

När vi var på lekplatsen kom Lovisa i slang med en jämngammal flicka som hade napp i munnen. Flickan började prata med Lovisa varpå Lovisa säger lite torrt: "Ta ur nappen ur munnen så man hör vad du säger". Hrrm....

Är nyss hemkommen från en av mammorna här i området. Det bidde en spontan vinkväll. På en torsdag. Så himla mysigt! Det var ett tag sedan jag drack så pass mycket att jag kände mig snurrig. Men man ska då komma ihåg att det inte behövs så mycket efter graviditet och amning....




Inga kommentarer: