27 oktober 2011

Dubbelgångare?

Hemma hos mina föräldrar finns en låda full med allehanda leksaker, gamla som nya. När Lovisa kommer hem till sin mormor och morfar tar det inte många minuter förrän hon drar ut lådan och tömmer den på dess innehåll! Idag var inget undantag.

Idag kom hon springandes med en av syrrans gamla Barbiedockor och kläckte: "-Mamma, det ser ut som du!"

Eh? Sen när har jag getingmidja, platinablont hår, tuttar som pekar uppåt och dessutom bara ett ben.

Kan tillägga att Lovisa även tycker jag ser ut som Leila Lindholm eftersom hon då och då pekar på boken Piece of cake som står i hyllan i köket. Känns betydligt roligare att likna henne än Barbie. Haha!

En gång, jag tror det var i sjunde klass, så sa min tennistränare att jag liknade Inga Gill. Svin. Googla det namnet om du inte vet vem det är. En ledtråd är "charkbiträde i TV-såpan Varuhuset".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul. Riktigt kul. Na

Anonym sa...

Hihihi. Elias springer här hemma och pekar på Leif Mannerströms kokbok och säger "pappa". :-) Tror nog inte att pappa tycker det är så kul förståss. :-)
Kram Carina

Familjen Åhlander sa...

*garvar*
Det är väl bara att konstatera att er dotter är full av ironisk humor!..

Inga Gill. Nej, det tycker jag väl ändå inte.