30 juli 2014

Liseberg

I fredags direkt efter att jag slutat jobbet drog vi in till stan där vi mötte upp farbror Krille för en helkväll på Liseberg. Trots att det var mitt i semestern så skulle man kunna tro att det var överhopat med folk, men det var inte så farligt. Det längsta vi fick stå i kö var 20 minuter.

Lovisa var så klart full av förväntan. Särskilt eftersom BVC-besöket i juni skvallrade om att hon nu är över 110 cm och får åka många fler attraktioner eftersom hon har längden inne. Så det blev ett vuxet åkband till henne, mig och Krille! Jag tycker om berg-och-dal-banor, men när det kommer till karuseller som snurrar runt, där går jag bet. Tur då att Krille var med och kunde ta med Lovisa i Virvelvinden, Jukebox och Slänggungan.

Agnes och Niclas roade sig kungligt på barnområdet med Farfars bilar och Kaffekoppen! Och vi alla fyra åkte Rabalder (lilla berg-och-dal-banan) men efter första varvet ropade Agnes "Stanna, stanna!!" varpå vi lämnade den karusellen där hän efter det. Hon sa dock att hon tyckte den var rolig, men hennes ansiktsuttryck skvallrade om något helt annat.

Under tiden vi var där kom världens åskskur som höll i sig en stund, men det var rätt skönt eftersom det fräschade upp den 30-gradiga luften en smula. Tjejerna höll igång hela kvällen och vi passerade utgången 22.55!


Krille passade på att ta ett kort på oss alla när vi åkte Rabalder. Agnes hisnade ett par gånger och var inte särskilt road. 


Lovisa har pratat om att när hon går på Liseberg, då vill hon ha spunnet socker. (Jag har dock aldrig förstått tjusningen med det, det smakar ju inget!) Kan meddela att det tvångsbortades tänder på två sovande barn vid hemkomst....haha!
 

Agnes kör runt mig i Farfars bilar. Hon klarade kurvorna galant, trots att hon svängde ratten åt helt fel håll....
 

 ....och posade för kameran! Trollunge!
 
Krille och en förväntansfull Lovisa i full färd att åka Slänggungan för första gången. Min modiga och våghalsiga lilla tjej!

Stort tack Krille för en hellyckad kväll på Liseberg, vi hade jättekul!!

Inga kommentarer: