12 juni 2014

Sommartider

Idag är det studiedag på dagis och jag har tagit kompledigt. Inte helt fel när det bjuds på sommarväder!

I skrivande stund har äggröra, smörgås, kaffe och melon inmundigats under parasollen på altanen.

Snart är sommaren här "på riktigt" - jag har bara sju arbetsdagar till min första semesterdel! Tyvärr föll det på min lott i år att jobba veckorna 30 och 31, mitt i högsommaren. Så trist! Men men, tjejerna är i alla fall lediga i åtta veckor. Riktigt sommarlov minsann!

Fotbolls-VM börjar idag och det ska ju givetvis följas, trots att Sverige inte deltar!

I måndags fyllde mamma och Emma år så vi var på kalas i Sandared.

I söndags var det dags att byta blommor i blomlådorna. Så penséerna och violerna hamnade i vaser!

Våra vackra rhododendronbuskar! Det är inte mycketvä vi kan stoltsera med i trädgårdsväg, men dessa är sagolikt vackra!

Utflykt tillNäös slottspark därvi gungade "änglaskjutsar"

Kusinsamling!

Agnes med kompisen Vera!

Inga kommentarer: