12 september 2013

Dockskåp a la 60-tal

När vi hade kalas för tjejerna i söndags hade min mamma med sig sitt gamla dockskåp som hon, och även jag, lekt med som liten flicka. Både Lovisa och Agnes blev begeistrade och ville med en gång börja möblera, fixa och dona.  

Dockskåpet är ett ordentligt renoveringsobjekt och behöver limmas lite varstans samt att vissa delar sitter lösa. Tapeterna är från 60-talet, i vardagsrummet och hall satt en vävtapet som även fanns hemma hos min mormor och morfar när de bodde i hus. Den rök nu. 

I måndags var vi och handlade mönstrat papper till tapeterna. Igår hade samtliga rum fått en ny skrud, nu ska det bara målas lite, sen kan nog herrskapet flytta in. Golven ska också få sig en omgång. Jag fick tipset att hämta golvprover hos Colorama. Perfekt storlek för ett litet dockhus!

Till helgen ska jag till Ullared och ska då kila efter möbler, (som är SVINDYRA) för det fattas lite saker här och var. Har även kikat lite på Tradera, där finns massor att fynda!

Det var pilligt värre att tapetsera på vissa ställen plus att jag missbedömt antal pappersark så i kök, sovrum och badrum är det skarvat lite, men det är det nog bara jag själv som lägger märke till. 



Det var fler som var uppspelta...

Förresten:
Stort tack för alla fina presenter tjejerna fick på kalaset i söndags! Det har lekts hej vilt med såväl sminkdockor, bondgårdar och dockskåp. Snowracern står dock ännu orörd... 

Inga kommentarer: