04 juni 2012

Tillåt mig avgrundsvråla!!!

Japp, då var det dags igen. Bikinishopping. Långt ifrån min favoritsysselsättning. Och det är samma visa varje år, men av nån underlig anledning glömmer jag det från det ena året till det andra.
Började som vanligt på någon av den vanliga klädkedjorna, dvs Lindex, KappAhl och H&M.

När man som jag har lite större byst går det inte handla bikini på den "vanliga" avdelningen utan man är förpassad till "tjockisavdelningen" (löjligt att de avdelningarna ens ska finnas, varför kan inte alla kläder komma i stl 34-50?). Eller som de lite finare heter; Generous, Big is Beautiful och XLNT.
Och som vanligt finns det tre till fyra olika modeller att välja mellan, medan det på den "vanliga" avdelningen finns en uppsjö av snygga bikinisar.
På Lindex fanns det upp till E-kupa, men bara i storlek 90 och uppåt. Suck. På KappAhl fanns det inga större kupor än D-kupor. Märkligt. H&M hade inga bikinisar alls med större kupstorlekar. Uselt.

Så det var bara att trava iväg till Triumph där de garanterat har storlekar för alla kvinnor. Dock inte för alla plånböcker! Här gick en bikini loss på mer än BNP för ett mindre afrikanskt land. Men så tänkte jag att jag faktiskt kunde köpa bikini-BH'n på Triumph och sen gå och matcha med bikinibyxor från nån av ovan nämnda butiker. Snål-Jossan i farten, minsann!

Det fanns rätt många olika modeller och mönster att välja mellan. Fanns rätt mycket för tanter i 60-årsåldern som älskar spanska solkusten. Tänk spräckligt.
Hittade två varianter som jag kunde tänka mig, men jag tappade sugen när jag själv fick springa som en tätting och hämta olika storlekar. Jag tycker inte det är för mycket begärt att få lite service om man är beredd att pröjsa en femhundring för en bikinitopp. Japp, endast BH'n.....

Jag gick hem tomhänt.

Dessutom blev jag varse när jag stod där i provrummet att om brösten inte pekade uppåt innan man fick barn så pekar de inte mer uppåt efter två graviditeter och två amningsperioder. Och min viktnedgång på 11 kg de senaste månaderna har gjort sitt till också. Ja ja, thank heaven för push up!

Och som grädde på moset såg jag den här affischen och kunde inte låta bli att förundras över hur en sån anordning sitter där den ska....


2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulera till klubben "konstiga bröstar" önskar svärmor 👻😃

Neda sa...

Hej,
Har du testat Change? De har faktiskt hyfsat bra urval för oss med större kupor! :-)
Hittade min Bikini BH där förra året. Och matchade det med HM-trosa!!