31 mars 2012

Sömnlös natt och felringning

Inatt var en sån där jobbig natt som tack och lov är lätträknade i detta hushållet. Kort efter att jag somnat vaknade Agnes och var hungrig. När hon ätit färdigt kom hon inte riktigt till ro i spjälsängen så jag lyfte över henne till oss och där somnade hon relativt fort. Det gjorde inte jag. När jag äntligen somnat ringer min mobiltelefon som ligger på hyllan vid sängen. Till råga på allt är den på högsta volym så ett tag trodde jag det stod en hel orkester vid sängkanten och spelade.
När det ringer så mitt i natten tror man ju att det hänt något, men jag fattade snabbt att det var någon som ringt fel. Personen sa ingenting utan jag hörde bara musik och folk som gapade och skrek. Alltså någon som var på krogen. (Här borde jag ju stängt av telefonen....)
Jaha, då låg man sömnlös igen. Agnes vaknade igen och var hungrig och ledsen. Och jag hade svårt att somna om men lyckades till slut. Två timmar efter första felringningen ringer det igen. Denna gången svarar jag med en sömndrucken röst varpå personen i andra änden frågar "Sover du?" Jag fräste tillbaka: "Ja, jag sover och du har ringt fel. Så DELETA DET HÄR NUMRET!"

På morgonen när jag står i badrummet och sminkar mig får jag ett sms.


Kan meddela att jag svarade: "Det är ju inte ditt fel, men du kan ju hälsa din polare att han sabbade min natt... ;-)

1 kommentar:

Pernilla sa...

Grymt bra svar :-). Hoppas du får sovit dig till plus snarast!